nedjelja, 23. travnja 2017.

Iskustvo iz zagrebačkog porodilišta: Ovo što sam doživela ne želim da se ponovi nijednoj mami!


Iskustvo iz zagrebačkog porodilišta: Ovo što sam doživela ne želim da se ponovi nijednoj mami!

”Nigde nije idealno i to je teško za očekivati posebno od jedne gradske bolnice, ali ovo što sam tamo doživela i videla ne želim da se ponovi bilo kojoj budućoj majci. Zato sam s javnošću odlučila da podelim svoju priču”, kazala je za portal Zagreb.Info ova mlada majka koja odmah na početku ističe kako se iz negativnog konteksta moraju isključiti svi zaposleni u bolnici. Reč je, kako kaže, o nečemu sasvim drugom.
”Moram da pohvalim osoblje, posebno ljubazne lekare koji se zaista trude da obavljaju svoj posao kako treba. Medicinske sestre i babice takođe. Svi se trude da od sebe daju i više nego što je potrebno jer verujem da su i oni svesni u kakvim zapravo uslovima majke rađaju svoju decu, kao i koliko isti mogu biti rizični za novorođeno dete”, nastavlja ova mama koja je neposredno pre porođaja boravila na Odeljenju za ginekologiju i humanu reprodukciju.

”Ove žene ne smeju da se kreću, a na celom odeljenju postoji samo jedan toalet koji izgleda katastrofalno. Upravo u ovaj toalet idu žene koje su na održavanju trudnoće, ali i one koje imaju problem sa začećem."

Međutim, izgled WC-a samo je jedan od problema s kojim se ova majka susrela. Naime, nakon samog porođaja njeni čaršavi bili su puni krvi.
”Danima sam spavala na takvom čaršavu, a kada sam upitala medicinsku sestru može li da ga promeni rekla mi je kako ne može jer joj 'eto, to ne dopuštaju pravila bolnice'”, nastavlja i priča kako joj je nakon tri dana doslovno ”pukao film”.

”Nisam više mogla da spavam na toj krvi i nakon tri dana, oštrim tonom sam zahtevala novu posteljinu. Ne moram da objašnjavam kako su u pitanju sveže rane na osetljivom mestu, do infekcije može doći veoma lako, a da ne govorim o nekoj većoj zarazi ili tragičnijem raspletu”, rekla je ova porodilja i dodala da većina majki nije bila te sreće. Ostale majke, nažalost, danima spavaju u svojoj krvi i za to se ne mogu nikome požaliti, tačnije niko im od osoblja ne može pomoći jer su i njima ruke doslovno vezane."

Sestre su (kao i lekari) bespomoćni te postavlja pitanje da li je moguće da zdravstveni sistem štedi na onima koji na svet donose novi život.

”Jedino što mogu jeste da se zahvalim Bogu što sam izašla živa i zdrava i što je još važnije, što je moja beba živa i zdrava”, zaključuje i ističe kako je i samo osoblje svesno loših uslova u kojima se nalaze trudnice i bebe, kao i da su i oni među onima koji apeluju na što hitnije poboljšanje uslova i stanja u kojem se nalazi ova zagrebačka bolnica.

Nema komentara:

Objavi komentar

Kućni poslovi koje nikako ne bi trebalo da radite u trudnoći

Bez obzira koliko se dobro osećate i što vaša trudnoća protiče u najboljem redu, postoje kućni poslovi koje bi za vreme iščekivanja naj...